Üretim İle Kalkınma Arasında Nasıl Bir İlişki Vardır

by Hakkında bilgi nedir on 29 Aralık 2015 Salı

Üretim İle Kalkınma Arasında Nasıl Bir İlişki Vardır

Bir ülkenin kendi ülkesinin sahip olduğu imkanlar çerçevesinde meydana getirdiği mal ve hizmete "ürün" adı verilmektedir. Bu ürünlerin ortaya çıkmasına da "üretim" denilir.

Üretim ile kalkınma arasında doğrusal orantıda bir ilişki bulunmaktadır. Eğer bir ülke kalkınmak istiyorsa dış alım yapmak yerine kendi üretimini yapabilmelidir. Üretim yapılmayan veya yaptığı üretim yeterli olmayan ülkelerin ekonomi seviyesi de düşük ve kalkınma da az olur yada hiç olmaz. Ayrıca üretimin yapılmadığı ekonominin düşük olduğu bir ülkede milli gelir de bi hayli düşük olmaktadır.  


Ayrıca üretim faliyetleri gelişen ülkeler dışarıdan ürün almaz yani italat yapmazlar, yapsalar bile ham madde alıp işlerler bunu aldıkları fiyatın fazlasına kar ile satarlar, bu şekilde ihracat yaparak ülke ekonomisine katkıda sağlamaktadırlar. 

Özetleyecek olursak üretim ile kalkınma arasında do
ğru orantılı bir ilişki gözle görülebilinir. Üretimin arttığı bir ülkede kalkınma arttığı gibi ekonomi de düzelecektir. Ama üretim azalırsa kalkınma da bir o kadar düşüş yaşar ve bu ülke ekonomisinde de hissedilir.

Blog, Updated at: Aralık 29, 2015
 Gazeteler